top

print

2009-05-05 11:21:18

Zgłoszenie zgonu


Kogo dotyczy

Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

  • najbliżsi krewni lub powinowaci,
  • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
  • osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
  • administrator domu, w którym nastąpił zgon.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wydanie odpisów aktu zgonu.
  • Karta zgonu (wystawiona przez lekarza pierwszego kontaktu) – oryginał.
  • Dokument tożsamości osoby zmarłej.

Miejsce złożenie dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon.
Punkt informacyjny lub stanowisko pracy jednostki odpowiedzialnej w Urzędzie Gminy w Krzynowłodze Małej – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

Opłaty
  • Sporządzenie aktu zgonu (odpisy skrócone aktu zgonu wydawane bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego – w liczbie 3 egzemplarzy) – jest zwolnione z opłaty skarbowej.
    Termin i sposób załatwienia sprawy

    Po złożeniu wymaganych dokumentów 3 odpisy skrócone aktu zgonu wydawane są na miejscu przy zgłoszeniu.

    Tryb odwoławczy

    Nie przysługuje.

    Jednostka odpowiedzialna

    Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.

    Uwagi

    Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,

    Podstawa prawna
    • Część I, kol. 4, ust. 2 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)
  • Informacje o artykule

    Autor:
    Zredagował(a): Sylwester Gadomski
    Data powstania: 05.05.2009 11:21
    Data ostatniej modyfikacji: 07.11.2013 12:12
    Liczba wyświetleń: 1002

    Załączniki

    Typ Nazwa Komentarz Data Dodał
    załącznik wniosek8.pdf Wniosek o wydanie odpisów aktu zgonu 2009-05-05 11:21:33 Gadomski Sylwester

    Artykuły archiwalne

    Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
    1 Karta Usług nr 12 05.05.2009 11:21 Sylwester Gadomski
    box
    bot Internet-Info
    BIP