top

print

2009-05-06 08:02:16

Karta Usług nr 1


Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów

Kogo dotyczy

Właściciela lub posiadacza gruntu, z którego ma nastąpić usunięcie drzew lub krzewów.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów
  • Załączniki:
    • Wycinek z mapy zasadniczej
    • Zgoda właściciela – w przypadku gdy posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem -ksero.

Miejsce złożenie dokumentów

Punkt informacyjny lub stanowisko pracy jednostki odpowiedzialnej – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

Opłaty za usunięcie drzew lub krzewów

Opłaty za usunięcie drzew lub krzewów ustala się w wydanym zezwoleniu. Opłatę za usunięcie drzew ustala się na podstawie stawki zależnej od obwodu pnia oraz rodzaju i gatunku drzewa. Stawki opłat za usuwanie drzew nie mogą przekraczać za jeden centymetr obwodu pnia mierzonego na wysokości 130 cm:

  • 270 zł - przy obwodzie do 25 cm;
  • 410 zł - przy obwodzie od 26 do 50 cm;
  • 640 zł - przy obwodzie od 51 do 100 cm;
  • 1 000 zł - przy obwodzie od 101 do 200 cm;
  • 1 500 zł - przy obwodzie od 201 do 300 cm;
  • 2 100 zł - przy obwodzie od 301 do 500 cm;
  • 2 700 zł - przy obwodzie od 501 do 700 cm;
  • 3 500 zł - przy obwodzie powyżej 700 cm.
Jeżeli drzewo rozwidla się na wysokości poniżej 130 cm, każdy pień traktuje się jako odrębne drzewo. Stawki opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew ogłasza w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" Minister właściwy do spraw środowiska w terminie do dnia 31 października każdego roku. Stawkę za usunięcie jednego metra kwadratowego powierzchni pokrytej krzewami ustala się w wysokości 210,12 zł. Opłatę za usunięcie drzew i krzewów można dokonać w kasie lub na konto Urzędu.
Termin i sposób załatwienia sprawy

Po złożeniu wniosku przez osobę zainteresowaną zostaje przeprowadzona wizja lokalna, na podstawie której następuje rozpatrzenie wniosku. W terminie do 30 dni wydawane jest zezwolenie. Wnioskodawca odbiera decyzję osobiście. Możliwe jest przesłanie decyzji do Wnioskodawcy za pośrednictwem poczty za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

Jednostka odpowiedzialna

Referat Promocji i Rozwoju

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Wójta Gminy (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy w godzinach pracy Urzędu lub pocztą) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Zwolnienia
  • na których usunięcie nie jest wymagane zezwolenie;
  • na których usunięcie osoba fizyczna uzyskała zezwolenie na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej;
  • jeżeli usunięcie jest związane z odnową i pielęgnacją drzew rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;
  • które zagrażają bezpieczeństwu ludzi lub mienia w istniejących obiektach budowlanych;
  • które zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz kolejowego albo bezpieczeństwu żeglugi;
  • w związku z przebudową dróg publicznych i linii kolejowych;
  • które posadzono lub wyrosły na nieruchomości po zakwalifikowaniu jej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele budowlane;
  • z terenów zieleni komunalnej, z parków gminnych, z ogrodów działkowych i z zadrzewień, w związku z zabiegami pielęgnacyjnymi drzew i krzewów;
  • które obumarły lub nie rokują szansy na przeżycie, z przyczyn niezależnych od posiadacza nieruchomości.
  • topoli o obwodzie pnia powyżej 100 cm, mierzonego na wysokości 130 cm, nienależących do gatunków rodzimych, jeżeli zostaną zastąpione w najbliższym sezonie wegetacyjnym drzewami innych gatunków;
  • jeżeli usunięcie wynika z potrzeb ochrony roślin, zwierząt i grzybów objętych ochroną gatunkową lub ochrony siedlisk przyrodniczych;
  • z grobli stawów rybnych;
  • jeżeli usunięcie było związane z wykonywaniem i utrzymaniem urządzeń wodnych służących kształtowaniu stosunków wodnych oraz ochronie przeciwpowodziowej w zakresie niezbędnym do wykonania i utrzymania tych urządzeń.
  • Punkty 1-9 i 11-13 stosuje się odpowiednio do usuwania krzewów.

Uwagi

W przypadku posesji stanowiącej współwłasność wniosek musi być potwierdzony przez współwłaściciela. Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje wojewódzki konserwator zabytków. Organ właściwy do wydania zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów odracza, na okres 3 lat od dnia wydania zezwolenia, termin uiszczenia opłaty za ich usunięcie, jeżeli zezwolenie przewiduje przesadzenie ich w inne miejsce lub zastąpienie innymi drzewami lub krzewami. Jeżeli przesadzone albo posadzone w zamian drzewa lub krzewy zachowały żywotność po upływie 3 lat od dnia ich przesadzenia albo posadzenia lub nie zachowały żywotności z przyczyn niezależnych od posiadacza nieruchomości, należność z tytułu ustalonej opłaty za usunięcie drzew lub krzewów podlega umorzeniu przez organ właściwy do naliczania i pobierania opłat.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Sylwester Gadomski
Data powstania: 06.05.2009 08:02
Data ostatniej modyfikacji: 24.07.2009 13:28
Liczba wyświetleń: 822

Załączniki

Typ Nazwa Komentarz Data Dodał
załącznik wniosek1.pdf Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów 2009-05-06 08:02:30 Gadomski Sylwester

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 Karta Usług nr 1 06.05.2009 08:02 Sylwester Gadomski
box
bot Internet-Info
BIP